Konferencje.pl
/
Artykuły
/
Najciekawsze międzynarodowe destynacje biznesowe 2010
Najciekawsze międzynarodowe destynacje biznesowe 2010
Na zdjęciu: Amsterdam, HolandiaPrawdopodobnie najlepszym wyznacznikiem najciekawszej destynacji dla międzynarodowej turystyki biznesowej jest to, co dzieje się na rynku spotkań stowarzyszeń. Głównie z tego względu, że oraganizatorzy planują takie spotkania z kilkuletnim wyprzedzeniem. Destynacje, które zapobiegawczo zarezerwowały ten najbardziej prężny segment rynku w ciągu ostatniej dekady, stawiają czoła obecnej sytuacji ekonomicznej o wiele lepiej niż konkurencja, która skoncentrowała się jedynie na wysoko budżetowych spotkaniach korporacyjnych – twierdzi Martin Sirk, Dyrektor Zarządzający ICCA, Amsterdam, Holandia. Decyzje dotyczące wyboru miejsc na spotkania stowarzyszeń silnie wpływają na rynek korporacyjny. Czynniki ekonomiczne spowodowały, że powstające międzynarodowe destynacje mają następujące cechy wspólne: - silna waluta - inwestują w hotele i ośrodki konferencyjne - skupiają się na doskonałej obsłudze. Według Trish Adams, Dyrektor Marketingu Partnerskiego w Martiz Travel w Fenton, USA - podczas wybierania destynacji biznesowej na spotkania i eventy, planerzy rozważają jak te wyżej wymienione czynniki mogą ostatecznie wpłynąć na ich plany. Które destynacje są zatem na celowniku?Abu Dhabi, Emiraty Arabskie. Położona pomiędzy wschodem a zachodem zatoka wywarła znaczący wpływ na rynek spotkań w ciągu ostatniej dekady. Dubaj był jej pierwszym znaczącym graczem. Jednak silna ekonomia, doskonałe zaplecze biznesowe, luksusowe hotele, plaże, a także coraz większe możliwości organizacji spotkań przyczyniły się do spopularyzowania Abu Dhabi, jako idealnego miejsca na spotkania korporacyjne. W 2009, kiedy turystyka biznesowa pudupadła, 1,54 milionów wybrało Abu Dhabi, co oznacza dwu procentowy wzrost. W roku 2010 wzrost prognozowany jest na 10%. By jeszcze bardziej przyczynić się do zwiększającej się liczby spotkań biznesowych w tym obszarze, Abu Dhabi Tourism Authority oferuje finansowe i poza finansowe źródła wsparcia dla organizatorów eventów. Goście do Abu Dhabi zjeżdzają przede wszystkim z Wielkiej Brytanii, USA, Indii, Niemiec oraz Australii.Południowa Afryka. Fakt, że walka o Puchar Świata FIFA 2010 odbędzie się tego lata na dziesięciu stadionach
w całej Południowej Afryce, stwarza doskonałą okazję dla Johannesburga, Cape Town oraz innych, tamtejszych miejscowości, by pokazać swoją infrastrukturę, przygotowaną na przyjęcie turystów biznesowych. Powstają tam nowe hotele oraz Centra Kongresowe, a te istniejące przechodzą renowacje w związku z przygotowaniami do Mistrzostw Świata.Beijing, Chiny. W 2009 Chiny odwiedziło 5,2 miliony uczestników spotkań. Najliczniej przybyli goście z: Korei, Japonii, USA, Rosji, Niemiec, Wielkiej Brytanii oraz Kanady. Beijing w 2008 był gospodarzem Igrzysk Olimpijskich
i przyciągnął międzynarodową uwagę rynku spotkań. Od tego czasu Narodowe Chinskie Convention Center otwarte w Beijingu w pażdzierniku’08, stało się gospodarzem międzynarodowych spotkań.Słowenia. Europa jest liderem na rynku spotkań stowarzyszeń, a Europa Wschodnia zrobiła znaczący krok w stronę turystyki biznesowej i przemysłu spotkań. Słowenia przewodniczyła posiedzeniom Rady Unii Europejskiej od stycznia do czerwca 2008 roku i pokazała się z jak najlepszej strony - jako efektywna destynacja dla mniejszych spotkań, która oferuje ciekawe urozmaicenia – wszystkie w zasięgu ręki: Alpy, Morze Śródziemne, jest to również kraj wina i historycznych zabytków. Saragossa, Hiszpania. Piąte co do wielkości miasto w Hiszpani – Saragossa była gospodarzem Expo 2008, demonstrując swoją znakomitość 5,7 miliona odwiedzającym z 99 krajów. To średniej wielkości miasto położone jest pomiędzy Madrytem a Barceloną. Dostępna drogą powietrzną jak i pociągiem, Saragosa jest celem międzynarodowego rynku spotkań. Centrum Kongresowe Aragon jest najnowszym tego typu centrum – pozostałość po Expo 2008. Baltimore, USA. Stany Zjednoczone pozostają największym światowym liderem na rynku międzynarodowych spotkań, a ten właśnie region – Maryland, przetrwał upadek ekonomiczny 2009 lepiej niż inne miejsca. Baltimore może pochwalić się imponującymi statystykami. W 2008 roku, Baltimore przyjęło 3,82 miliona turystów biznesowych, w tym 258 000 międzynarodowych gości. Czołowi odwiedzający to: Wielka Brytania, Ameryka Łacińska, Niemcy i Japonia. Oczekuje się, że Baltimore przyciągnie więcej gości z zagranicy w 2011, kiedy to będzie gospodarzem targów AIBTM. Brazylia – największy gracz w Ameryce Łacińskiej, Indie, Lago Maggiore we Włoszech oraz Shangai - również należą do grona popularnych destynacji biznesowych. Bez względu na to czy jest to nowo powstające, czy w pełni rozwinięte miejsce, Adams wyjaśnia, że destynacje powinny wciąż rosnąć w siłę. Biura turystyczne, Hotelarze, Centra Kongresowe, DMC - wszyscy powinni wspólnie pracować nad tym, by przyciągnąć międzynarodowe spotkania i eventy biznesowe.
Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej,
redaktor BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com.
Rob jest również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe. źródło: http://businesstraveldestinations.com
Poprzedni artykuł