Homepage
/
Artykuły
/
Odbyło się zebranie założycielskie Łódzkiej Organizacji Turystycznej
Odbyło się zebranie założycielskie Łódzkiej Organizacji Turystycznej
Na zdjęciu: Łódzka Organizacja TurystycznaNowo utworzone stowarzyszenie Łódzka Organizacja Turystyczna chce wprowadzić nową jakość w partnerskiej współpracy między sektorem publicznym i prywatnym na rzecz promocji miasta jako miejsca atrakcyjnego turystycznie i biznesowo.
W hotelu Novotel Łódź Centrum odbyła się 29 marca tego roku II część spotkania założycielskiego Łódzkiej Organizacji Turystycznej. Przedstawiciele 36 podmiotów: miejskich władz, uczelni, organizacji pozarządowych, biur podróży, agencji turystycznych i eventowych, a także centrów handlowych oraz poszczególnych obiektów i dostawców z branży MICE zdecydowali się połączyć siły w działaniach promocyjnych i marketingowych.
Obecnie stowarzyszenie znajduje się na etapie rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym. Równolegle trwają też prace i konsultacje nad planem działania do końca bieżącego roku. Przewidziano m.in. organizowanie podróży studyjnych dla dziennikarzy, meeting plannerów czy blogerów. Najważniejszą decyzją jest reaktywowanie Łódź Convention Bureau jako jednostki odpowiedzialnej za pozyskiwanie klientów z sektora MICE. Wśród zamierzeń jest również stworzenie turystycznej karty miejskiej dla klientów indywidualnych, opartej na aplikacji mobilnej.
Na czele Rady ŁOT stanęli: przewodniczący Krzysztof Piątkowski, wiceprzewodnicząca Katarzyna Gadomska oraz członkowie Ryszard Bronisławski, Sławomir Nowak, Krzysztof Macieszczyk, Artur Matiaszczyk oraz Zbigniew Papierski. Jednosobowy Zarząd tworzy Prezes, Tomasz Koralewski.
Jak skomentował powstanie organizacji Krzysztof Piątkowski, połączone zostały nie tylko budżety promocyjne, ale również potencjał osobowy członków, ich wiedza oraz doświadczenie z wieloletniej pracy w branży i organizacjach pozarządowych w kraju i za granicą. Jak zapowiedział Tomasz Koralewski, celem stowarzyszenia będzie konsolidacja rozproszonych łódzkich serwisów turystycznych, otwarcie ich na prezentacje ofert lokalnych przedstawicieli branży, a także konsekwentna rozbudowa bazy odbiorców i zarządzanie relacjami z nimi poprzez newslettery, czy media społecznościowe.
Poprzedni artykuł