Konferencje.pl
/
Artykuły
/
Zapowiedź: 20–22.03 Meetings Week Poland 2019
Zapowiedź: 20–22.03 Meetings Week Poland 2019
Na zdjęciu: Meetings Week Poland 2019 konferencjePogłębianie wiedzy, nawiązywanie kontaktów, prelekcje ekspertów, panele dyskusyjne i warsztaty – przed nami trzy dni wypełnione intensywnie wydarzeniami. Meetings Week Poland 2019 – tego żaden przedstawiciel branży spotkań nie powinien przegapić!
Już w marcu odbędzie się VII edycja jednego z najważniejszych wydarzeń na krajowym rynku spotkań – Meetings Week Poland. Jak co roku, reprezentanci firm, instytucji i stowarzyszeń zawodowych, zajmujący się organizowaniem eventów i spotkań biznesowych, dostawcy usług konferencyjnych, a także przedstawiciele hoteli i centrów konferencyjnych spotkają się w jednym miejscu, by dyskutować o aktualnych problemach i perspektywach rozwoju branży i wymieniać doświadczenia. Serwis Konferencje.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.
Uczestników czekają zmiany. Meetings Week Poland odbędzie się tym razem w przestrzeniach nadwiślańskiego centrum konferencyjnego MsMermaid. Organizatorzy zdecydowali się też na nową formułę wydarzenia. Program ułożono na zasadzie równoległych sesji, dzięki czemu potrwa ono trzy dni zamiast pięciu.
Pierwszy dzień, 20 marca, upłynie pod znakiem konferencji Poland Meetings Destination oraz warsztatów organizowanych w ramach Akademii Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy w Polsce. Założeniem spotkania jest poruszanie kluczowych kwestii związanych z przyszłością branży, takich jak wartość rynku kongresów i współpraca z partnerami oraz wyzwania, jakie stawia rozwój sztucznej inteligencji i postęp automatyzacji. Na ten dzień zaplanowano warsztaty "Jak napisać ofertę sponsorską", które poprowadzi specjalistka w dziedzinie fundraisingu i marketingu organizacji pozarządowych Martyna Żak oraz "Jak napisać BID, żeby wygrać kongres" z Anną Górską, reprezentującą EXPO XXI Warszawa. Będzie również okazja, by wysłuchać prelekcji zaproszonych ekspertów, m.in. przedstawicieli wyższych uczelni, naukowych oraz branżowych stowarzyszeń, administracji, convention bureaux, czy PCO.
Drugi dzień wypełnią sesje przygotowane przez Stowarzyszenie Branży Eventowej oraz Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT i SITE Poland. W programie znalazło się również miejsce dla spotkania Convention Bureaux, koordynowanego przez Polską Organizację Turystyczną i jej Poland Convention Bureau. Wiodącym zagadnieniem będzie międzynarodowa perspektywa rozwoju event marketingu oraz współpraca w branży. Wśród gości znajdą się przedstawiciele Niemiec, Francji, Anglii, Czech i krajów skandynawskich. Prowadzący przedstawią charakterystykę poszczególnych rynków, ukażą możliwości kooperacji, styl komunikacji i różnice kulturowe. Gościem konferencji Incentive Travel Day będzie podróżnik, mistrz kitesurfingu Victor Borsuk, który opowie, jak dobrze przygotować się do organizacji wyjazdu incentive z elementami sportowymi. Motywem przewodnim tegorocznego spotkania będą social media i nowe technologie w projektach incentive. Eksperci i praktycy podzielą się wiedzą, jak przy użyciu mediów społecznościowych, w oparciu o dobrze zdefiniowaną strategię, budżetowanie i właściwie dobrane narzędzia zrealizować założone cele. Uczestnicy dowiedzą się też więcej o wyjazdach incentive o tematyce kulinarnej i enologicznej. Część "kulinaria i wino" odbędzie się w formie prezentacji i rozmów z zaproszonymi gośćmi specjalnymi - Carlosem Echapresto, jednym z najbardziej znanych hiszpańskich somellierów, dziennikarzem i ekspertem Wojciechem Giebutą i innymi. Po części teoretycznej przyjdzie czas na część praktyczną, czyli degustację win i przekąsek.
Trzeci i ostatni dzień MWP 2019, 22 marca, przyniesie Forum Obiektów, Warsaw Future Leaders Forum oraz galę finałową plebiscytu MP Power Awards. Tematem pierwszego ze spotkań będzie wykorzystanie danych do podejmowania świadomych decyzji biznesowych. Eksperci branżowi oraz przedstawiciele lokalnych convention bureaux postarają się udzielić odpowiedzi na pytanie, jakie informacje w zalewie otaczających nas danych mogą być przydatne i wartościowe. Przez pryzmat cyfr przedstawione zostaną obiekty nominowane do tegorocznej edycji konkursu. Uczestnicy gali poznają także laureatów plebiscytu Kreatywny Roku Branży Eventowej oraz Odkrycie Roku MPI Poland Chapter.
Skrócony program Meetings Week Poland 2019
Poland – Meetings Destination: Trendy i wyzwania dla rynku kongresów w Polsce (20 marca, środa, organizator: Stowarzyszenie „Konferencje Kongresy w Polsce” oraz magazyn The Warsaw Voice); Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej „Share exchange how to make the best of european events” (21 marca, czwartek, organizator: Stowarzyszenie Branży Eventowej); Incentive Travel Day (21 marca, czwartek, organizator: Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland); Wydarzenie Poland Convention Bureau POT – spotkanie convention bureaux oraz warsztaty z uczestnikami fm tripu Poland – Smart move, (21 marca, czwartek, organizator: Polska Organizacja Turystyczna Poland Convention Bureau); Forum Obiektów: Hotel Data Conference (22 marca, piątek, organizatorzy: MPI Poland Chapter i Z-Factor); IMEX-MPI-MCI Future Leaders Forum, (22 marca, piątek, organizator: Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie); Gala konkursu MP Power Awards®(22 marca, piątek, organizator: MeetingPlanner.pl).
Jak podsumowała ubiegłoroczną edycję Anna Jędrocha, prezes stowarzyszenia SKKP, w dziewięciu wydarzeniach w ramach MWP wzięło udział 1500 uczestników. Byli to głównie przedstawiciele agencji eventowych, PCO, DMC, incentive travel (niemal jedna trzecia gości), osoby reprezentujące obiekty (ok. 25 proc. uczestników) oraz przedstawiciele firm, korporacji, stowarzyszeń, instytucji publicznych i mediów (ok. 18 proc.). Mimo nowej formuły cele przyświecające organizatorom pozostały te same: budowanie pozycji spotkań w działaniach biznesowych i komunikacyjnych firm, edukacja, profesjonalizacja i wymiana doświadczeń przedstawicieli rynku konferencyjno-eventowego w naszym kraju.
Rejestracja uczestników rozpoczęła się 1 lutego br. poprzez formularz dostępny – wraz ze szczegółowymi informacjami – na stronie internetowej organizatorów.
Następny artykuł