Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Konferencje.pl    /    Artykuły    /    Zorganizuj swój event w wirtualnej rzeczywistości z InGame!


Zorganizuj swój event w wirtualnej rzeczywistości z InGame!

Zorganizuj swój event w wirtualnej rzeczywistości z InGame! Na zdjęciu: Salon Wirtualnej Rzeczywistości InGame Warszawa konferencje

VR, czyli Virtual Reality, to nie tylko rozrywka rozpisana na nieograniczoną liczbę scenariuszy. To także atrakcyjne narzędzie, po które coraz chętniej sięga się w branży MICE. Jakie możliwości daje VR, wiedzą najlepiej w Salonie InGame.

Pokazy barmańskie już były, stacje live cooking również, a na hasło: wieczór tematyczny w stylu kasyna, zaproszeni szeroko ziewają? Myślenie nieschematyczne ma przyszłość, więc warto pomyśleć o wykorzystaniu podczas eventu technologii na miarę XXI wieku, co w swojej ofercie ma pierwszy w Polsce Salon Wirtualnej Rzeczywistości InGame.

W InGame podstawa to profesjonalny i niezawodny sprzęt

Aby zapewnić rozrywkę w wirtualnej rzeczywistości na odpowiednim poziomie, należy zadbać o wysokiej jakości sprzęt, bo to on może zadecydować o sukcesie lub niepowodzeniu eventu. W ofercie działającego od 2014 roku InGame znajdziemy m.in. profesjonalne gogle Oculus Rift – wygodne, lekkie, nieprzeszkadzające podczas poruszania się, do których dołączone są kontrolery dotykowe, które odzwierciedlają ruchy dłonią w wirtualnej rzeczywistości. Ważnym komponentem naszej przygody jest dźwięk. W headset Rift wbudowana jest technologia dźwięku przestrzennego 360°, dzięki której poczujesz się jak podczas seansu w kinie. Możesz też wypróbować symulator Virtuix Omni, umożliwiający aktywniejsze poruszanie się w przestrzeni wirtualnej. Gracz, aby skorzystać z symulatora, zakłada specjalne obuwie, staje na bieżni, pośrodku obręczy, z goglami na oczach i po krótkim treningu sam może we własnym tempie spacerować po rajskich plażach, biec przez gęstą dżunglę lub przemierzać korytarze gotyckiego zamku. Dodajmy komputery VR Ready, do tego stanowisko rajdowe, wyposażone w zestaw Logitech G27 Racing Wheel, pokrytą skórą kierownicę, sześciobiegową skrzynię biegów, pedały hamulca, gazu i sprzęgła i już można sprawdzić, jak to jest być Fernando Alonso i wykonać obrót 900°.

Wirtualna rzeczywistość na eventy

Gdy wykorzystałeś już wszystkie znane scenariusze gier team buildingowych, pomyśl o wirtualnym paintballu, który możesz zamiast w hali, rozegrać na świeżym powietrzu. Połączysz w ten sposób dwa światy: zespół wyposażony w sprzęt VR przeżyje podwyższającą adrenalinę we krwi przygodę na odpowiednio przygotowanym terenie, a po niej odpocznie przy jak najbardziej realnym grillu. Salon Wirtualnej Rzeczywistości InGame ma bogate portoflio w zakresie organizacji imprez firmowych i integracyjnych. Twój klient działa w branży gastronomicznej? Świetnie, na jego pracowników czekają kulinarne aplikacje, w których można się wcielić w rolę szefa kuchni lub zespołowo rywalizować, wydając np. posiłki na czas. Okołomedyczne klimaty? Aplikacja Surgeon Simulator pozwala bez lat przygotowań zostać chirurgiem. Można też w ramach szkoleń wykorzystać program, dzięki któremu poznamy anatomię człowieka od wewnątrz. Odśwież sprawdzoną formułę: zaproś zespół do rozwiązywania zagadek w wirtualnym Escape Roomie.

Przygotowując szkolenia, możesz dzięki specjalnie dla Was napisanej aplikacji najpierw razem z uczestnikami przejść praktyczną część zagadnienia w wirtualnej rzeczywistości, by później przeanalizować podczas warszatów zdobyty materiał. Nie do przecenienia jest siła VR w rozbudzaniu zainteresowań wśród młodych gości wydarzenia. Strefa edukacyjna ze stanowiskiem VR z podglądem 140" i filmem, który można obejrzeć w kameralnym, kilkuosobowym kinie VR pozwolą w ciągu jednodniowej imprezy na zapoznanie się z tematem przewodnim nawet kilku tysiącom dzieci. Atrakcyjne opakowanie i wartościowa treść w jednym. 

Jak promować produkt lub organizację w VR?

Jeśli chciałbyś włączyć VR do programu swojego wydarzenia, zastanów się najpierw, jaką taka atrakcja ma pełnić funkcję. Jeśli chcesz w oryginalny sposób zaprezentować własną firmę lub produkt, możesz zaprosić gości pokazu do wirtualnej krainy, w której poznają oni lepiej działanie tego produktu oraz zobaczą różne możliwości jego zastosowania. Np. przedstawienie działania leku z perspektywy tabletki. Brzmi intrygująco? Wizualna wycieczka po nowych salach konferencyjnych, jaką odbędą Twoi przyszli klienci, zachęci skuteczniej niż wirtualny spacer na stronie obiektu. Zapoznanie się z nowym produktem, który będzie można uchwycić wirtualnie w dłoń, a wraz z nim przenieść się odległe miasta Europy, z którymi może się on kojarzyć. Scenariusz działań może łączyć doznania z VR z tymi, które można zapewnić w rzeczywistości:

Taka promocja bardziej zapadnie w pamięć niż zwykłe stoisko z hostessami podczas targów piwnych. Oczywiście nieodzowna jest atrakcyjna w formie aplikacja, w której ukazane są walory firmy lub produktu. W InGame można, po ustaleniu szczegółów i oczekiwań, stworzyć ją na zamówienie.

Salon Wirtualnej Rzeczywistości InGame ma doświadczenie w obsłudze eventów i targów. Przy tworzeniu strefy VR podczas wydarzenia zwraca się uwagę, by optymalnie rozplanować przestrzeń, którą się dysponuje, aby odwiedzający mogli w komfortowych warunkach skorzystać ze sprzętu VR. Zamiast wyświetlać prezentację na ekranie, pomyśl o zorganizowaniu synchronicznego pokazu wirtualnego kina nawet dla 100 osób.

Impreza firmowa w Salonie InGame

Poza przygotowywaniem i aranżacją stref VR na eventach, InGame zaprasza do swojego showroomu i salonu gier w jednym na warszawskich Bielanach. Znajdziemy tu 5 stanowisk VR, symulator rajdu, lotu i konsole do gier. Zintegruj pracowników podczas wirtualnego karaoke lub wspólnie zagrajcie w gry zręcznościowe, horrory oraz multiplayery. Rozwiążcie wspólnie zadanie lub grajcie przeciwko sobie.

Pracodawcy mogą także w Salonie InGame przeprowadzić rekrutację pracowników połączoną z grywalizacją. W jej ramach kandydaci są proszeni o wzięcie udziału w wirtualnej grze zespołowej, a rekrutujący obserwują ich zachowania i podejmowane podczas akcji decyzje w drugim pomieszczeniu. Proces rekrutacyjny może więc okazać się przyjemny w przebiegu, a wyłonienie naturalnych liderów dużo prostsze.