Miejsce doskonale rozpoznawalne, o uznanej marce, atrakcyjnej lokalizacji w samym centrum Warszawy i ciekawej ofercie biznesowej. Czterogwiazdkowy hotel Mercure Warszawa Grand, który mieliśmy przyjemność odwiedzić, pochwalić się może jeszcze wyjątkową salą konferencyjną - Olimpem - która wywrze wrażenie na gościach Waszego wydarzenia. Jest to jedno z rzadkich w stolicy miejsc, gdzie tłem dla bankietu czy konferencji będzie panorama miasta. Byliśmy, widzieliśmy i opisujemy dla Was hotel Mercure Warszawa Grand.
Pierwsza myśl, gdy odwiedza się hotel Mercure Warszawa Grand w nowej odsłonie? Spektakularna metamorfoza! Nowoczesny design, niewyzbyty jednak nawiązań do przeszłości - miasta i samego hotelu. Tak jak zmieniają się oczekiwania gości, zmienia się i sam hotel. Co ma do zaoferowania obecnie? Zapraszamy do lektury.
Dojazd: Na eventy i konferencje w centrum Warszawy
Hotel Mercure Warszawa Grand znajduje się w sercu stołecznego Śródmieścia, przy ulicy Kruczej, w sąsiedztwie ambasad, instytucji państwowych i restauracji. Przejście z obiektu do przystanków autobusowych i tramwajowych zajmie tylko 5 minut spacerem, a do stacji Metro Centrum - 10 minut. Dworzec Warszawa Centralna oddalony jest o kilometr, zaś lotnisko im. Chopina - 11 kilometrów. Mercure Warszawa Grand dysponuje parkingiem podziemnym monitorowanym na 53 miejsca. Goście konferencji mogą również skorzystać ze strefy parkowania miejskiego bezpośrednio wokół hotelu.
Wygląd: Nowocześnie, z nawiązaniem do stolicy lat 50.
10-piętrowy budynek wybudowany w 1957 roku w stylu socrealizmu zainaugurował działalność jako Grand Hotel Orbis. Do 2004 roku znajdowała się w nim siedziba Polskiego Komitetu Olimpijskiego, stąd też liczne sportowe nawiązania w niegdysiejszym wystroju Mercure Warszawa Grand. Kompleksowa modernizacja, której pierwsze efekty mogliśmy podziwiać w maju minionego roku, objęła strefy wspólne i pokoje mock-up. Hotelowe lobby zyskało nowoczesny wygląd i odważniejsze, nasycone barwy.
Sportowe nawiązania we wnętrzach zostały zastąpione przez motywy: stolicy lat 50., gdy Mercure zadebiutował na hotelowej mapie miasta, oraz kultowego samochodu produkowanego od 1957 r. - Warszawy 100. Wzrok przyciąga brandwall, na którym zawieszony został przepołowiony oryginalny model Syrenki.
Parter obiektu został pomyślany jako przestrzeń otwarta, zachowując przy tym podział na strefy, dzięki którym goście hotelu mogą odpocząć w zacisznym miejscu, popracować w strefie coworkingowej lub umówić się na spotkanie biznesowe.
Sale konferencyjne: Nowoczesne przestrzenie w centrum wydarzeń
Centrum konferencyjne hotelu Mercure Warszawa Grand rozlokowane jest na dwóch poziomach: parterze, za recepcją oraz strefą coworkingową, oraz na 10. piętrze, które w całości przeznaczone jest na spotkania biznesowe.
Na ostatniej kondygnacji znalazły się: wizytówka centrum konferencyjnego - sala Olimp, foyer w klubowym stylu (ok. 30 mkw.), szatnia, zaplecze gastronomiczne i techniczne. We foyer można ustawić stoiska sponsorskie lub recepcję konferencyjną.
Sala Olimp ma powierzchnię 349 mkw. i wysokość ścian sięgającą 4 m. Dzięki usytuowaniu ponad 50 m nad ziemią oraz wielkim oknom umieszczonym z obu stron sala zachwyca widokiem na panoramę Warszawy - Pałac Kultury i Nauki oraz Stadion PGE Narodowy. Podczas prezentacji salę można zaciemnić zasłonami.
Olimp w ustawieniu teatralnym lub bankietowym pomieści 150 uczestników konferencji, zaś w układzie koktajlowym - 180 gości. Można go też podzielić na pomocą ścian mobilnych na 3 mniejsze przestrzenie o powierzchni: 219 mkw., 79 mkw. i 51 mkw. W IV kwartale 2019 r. w salach wymieniono cały sprzęt audiowizualny. Obecnie organizatorzy skorzystać mogą z najnowocześniejszego wyposażenia, które pozwala na indywidualne dostosowanie parametrów w zależności od charakteru imprezy i zapotrzebowania. Na początek 2021 r. zaplanowane jest z kolei odświeżenie wystroju całego zaplecza konferencyjnego.
Warto dodać, że hotel Mercure Warszawa Grand dysponuje własnymi meblami konferencyjnymi i eventowymi, podobnie jak modułową sceną (4 m x 3 m). Podczas wydarzenia wydzielić można dodatkowe pomieszczenie na backstage, garderobę czy bufet.
Sala Olimp jest chętnie wybierana na konferencje, pokazy mody, koncerty, warsztaty (także kulinarne), launche produktu. Na życzenie zespół Mercure Warszawa Grand udostępni kontakt do sprawdzonych partnerów, którzy zadbają o dodatkowe wyposażenie, dekoracje lub oprawę artystyczną wydarzenia.
Na parterze hotelu rozlokowane są 4 mniejsze sale o powierzchni od 18 mkw. do 63 mkw. Salę Wilanowsko-Belwederską (50 mkw.) można dodatkowo podzielić na dwie mniejsze przestrzenie, idealne na warsztaty dla 12 osób każda. Sala ta jako jedyna nie ma dostępu do światła dziennego.
Hotel Mercure Warszawa Grand na eventy
Redakcja platformy Konferencje.pl 30 stycznia br. wzięła udział w evencie Festiv'ALL, organizowanej w Mercure Warszawa Grand z okazji wprowadzenia nowego programu lojalnościowego. Główna część wydarzenia przygotowana została w sercu hotelu - przestronnej strefie coworkingowej, w której ustawiono bufet, bar z koktajlami dla gości oraz scenę. Goście eventu wzięli udział w szeregu atrakcji, które nie tylko doskonale integrowały, ale też pomogły tworzyć wspólne wspomnienia.
W programie znalazły się m.in. organizowane w salach konferencyjnych na parterze oraz w restauracji kreatywne warsztaty: ogród w szkle, personalizacja t-shirtów, warsztaty kulinarne z Szefem Kuchni czy degustacja wina i whisky. Chętni mogli też wziąć udział w wycieczce zabytkowym "ogórkiem" po mieście. Układ tej części hotelu pozwolił na pełne wykorzystanie dostępnego zaplecza oraz niezakłócanie pobytu w obiekcie gościom indywidualnym.
Pokoje:
Mercure Warszawa Grand dysponuje 299 klimatyzowanymi pokojami, które łącznie pomieszczą około 600 gości. W toku jest dalsza modernizacja zaplecza hotelowego.
W maju ub.r. gościom zaprezentowano pierwsze pokoje w nowej odsłonie, które wyróżniają nowoczesny i zróżnicowany wystrój w 3 paletach barw (każdy pokój różni się detalami od pozostałych), widoczne inspiracje miastem i Syrenką 100. Kolejne zmodernizowane pokoje zostaną oddane do użytku już latem br..
Ważna informacja dla meeting plannerów: na życzenie w apartamentach typu Superior można zaaranżować kameralne spotkania biznesowe, narady bądź rekrutacje w gronie do 10 osób.
Restauracje i bary:
W obiekcie działają dwie restauracje: śniadaniowa, w której można przygotować również lunch konferencyjny lub bankiet - Grand's Brasserie, oraz Winestone, do której można zaprosić współpracowników na degustację wybornych krajowych i zagranicznych trunków, lokalne specjały oraz smaczne dania kuchni międzynarodowej podawane na kamiennych talerzach - les planches.
Hotel Mercure Warszawa Grand oferuje autorskie przerwy kawowe: Grand, Winestone (inspirowaną cieszącym się popularnością menu restauracji), Witaminową, Słodką Chwilę czy Salt & Spicy. Na eventy przygotowywane jest menu dopasowywane do oczekiwań i gustu gości wydarzenia. Nie ma możliwości korzystania z zewnętrznych dostawców cateringu.
Dodatkowe usługi:
Na terenie hotelu działa sauna sucha oraz sala fitness.
Co wyróżnia obiekt konferencyjny:
Hotel Mercure Warszawa Grand jest obiektem, który szybko reaguje na potrzeby gości, dostosowując do nich swoją ofertę. Zauważalna jest dbałość o jakość - nowoczesny i harmonijny wystrój pokoi, profesjonalny sprzęt audiowizualny, elastyczność usług. A do tego - lokalizacja w centrum Warszawy i przestronna sala konferencyjno-bankietowa z pięknym widokiem na miasto.
Opinia platformy Konferencje.pl:
Atrakcyjny obiekt na duże eventy i konferencje oraz kameralne spotkania biznesowe czy firmowe imprezy. Kompetentny i życzliwy personel, który potrafi odpowiedzieć na każde pytanie oraz podać pomysły na udane spotkanie. Również dzięki oryginalnemu designowi wydarzenia organizowane w Mercure Warszawa Grand zostaną zapamiętane na długo.