Najpopularniejsi autorzy

Jolanta Ambroziak Jolanta Ambroziak Redaktorka
Marta Jesionowska Marta Jesionowska Ekspertka
Weronika Wirtel Weronika Wirtel Ekspertka
Alexandra Kunowska Alexandra Kunowska Ekspertka

Konferencje.pl    /    Artykuły    /    7 porad Setha Godina dla organizatorów eventów


7 porad Setha Godina dla organizatorów eventów

7 porad Setha Godina dla organizatorów eventów

1. Nie przekrzykujcie innych, że macie coś świetnego do zaoferowania – opowiadajcie historie

Kiedyś marketing opierał się na zaczepianiu nieznajomych i prezentowaniu im swojego pomysłu czy produktu. Trzeba było zwrócić czyjąś uwagę, przekuć ją w zaufanie, a zaufanie – zamienić w zysk. Teraz marketing to opowiadanie historii, ale tylko tym, którzy chcą je usłyszeć. Dlatego te narracje muszą być niezwykłe, wyjątkowe. W branży eventowej mamy do czynienia z ludźmi, którzy przyjechali na daną konferencję albo event nie bez powodu. Są na nim w określonym celu, wybrali go świadomie. Mimo wszystko jednak ta uwaga i zaufanie jest marnotrawiona przez organizatorów, np. poprzez nieprzemyślane organizowanie przestrzeni wystawienniczej konferencji. Tam nadal wystawcy „przekrzykują się” nawzajem, chcąc zwrócić uwagę uczestników. Myślą, że nawiążą relacje z potencjalnym klientem w jeden dzień, jeśli będą odpowiednio „głośni”. Traktujcie uczestników konferencji wyjątkowo i nie nadużywajcie zaufania, jakim was obdarzyli – bo jest to przywilej. Opowiadajcie im historie, skoro zdecydowali, że chcą przyjść i was słuchać.

2. Postawcie na jakość, nie na ilość

Najbardziej prestiżowe i znaczące konferencje świata wcale nie są masowe. Tam, gdzie dzieje się coś naprawdę ważnego, liczy się jakość, a nie wielkość. Konkretna liczba właściwych osób we właściwym miejscu i z właściwego powodu – na tym powinien polegać event. Jeśli skupicie się na wynikach, na liczbach – to poprawicie tylko wyniki liczbowe. Ale czy to poprawi wasze spotkania? Czy osiągnięcie cele, na których wam naprawdę zależało?

3. Czerpcie z chemii między ludźmi

Korzystanie z mediów społecznościowych, takich jak Facebook, to substytut prawdziwego kontaktu z drugim człowiekiem, którego tak naprawdę potrzebujemy. Chociaż korzystamy z tych narzędzi, to jednak szukamy prawdziwych interakcji. Jeśli chcecie budować te interakcje podczas imprez, które organizujecie, sprawcie, żeby ludzie byli blisko siebie – np. poprzez odpowiednie posadzenie ich podczas obiadu. Gdy traktujecie uczestników jak jedną masę, tracicie wielki potencjał – chemię między nimi. Nawet przy wystąpieniach gromadzących tysiące słuchaczy, można stworzyć intymną atmosferę poprzez odpowiednie zaaranżowanie sali konferencyjnej. Brzmi ryzykownie? Możecie osiągnąć sukces, jeśli zaryzykujecie by popłynąć pod prąd. 

4. Bądźcie artystami, nie rzemieślnikami

W przemyśle spotkań większość organizatorów zwraca uwagę na przestrzeganie standardów np. bezpieczeństwa. Trzymają się sprawdzonych rozwiązań. Odejście od standardow stwarza ryzyko, że coś się może nie udać. Seth Godin podpowiada – najlepsze konference i eventy to te, w których organizatatorzy zaryzykowali, zrobili coś nowego, choć wiedzieli, że może się nie udać. Zatem nie wzorujcie się, tylko twórzcie coś od podstaw.

5. Bądźcie odkrywcami

Jeśli chcecie być artystami, a nie rzemieślnikami – zadajcie sobie pytania – jaki efekt chcecie osiągnąć? Co mają powiedzieć uczestnicy po wydarzeniu, gdy ktoś ich spyta „jak było?” Czy mają powiedzieć tylko „było w porządku, nie było problemów”, czy zależy wam na czymś więcej? Artysta nie korzysta z mapy, bo tworzy coś czego nikt nigdy wcześniej na tej mapie nie umieścił. Ale może używać kompasu, czyli czegoś, co pozwala iść w określonym kierunku, stawiać pytania i aktywnie szukać na nie odpowiedzi.

6. Sprawcie by uczestnicy czuli, że są częścią czegoś wyjątkowego

Pamiętając o potencjale chemii między ludźmi i o tym, że oni wam zaufali – stwórzcie takie warunki podczas konferencji, żeby uczestnicy czuli się wyjątkowo. Lepiej jest wynajmować sale trochę za małe, niż trochę za duże. Słuchacze powinni być fizycznie blisko siebie. Chodzi o pewną atmosferę intymności. Zadbajcie o elementy improwizowane, np. sesje pytań i odpowiedzi, o coś co będzie spontaniczne, poza schematem. Dobierzcie odpowiedni projektor, właściwie zastosujcie IMAG i tak zaplanujcie wykłady, żeby uczestnicy nie musieli biegać od sali do sali niczym na wycieczce w Luwrze.

7. Słuchajcie intuicji

Co Seth Godin mówi o event managerach, którzy dla niego pracują? Są życzliwi, utalentowani i kreatywni. Zachęca do słuchania głosu wewnętrznego, znalezienia odwagi do robienia, tego co podpowiada intuicja.

Seth Godin – amerykański przedsiębiorca i marketingowiec, bloger, autor 17 książek, popularny wykładowca, autor koncepcji „permission marketingu”

Autor: Michał Stradomski

na podst. Marketing Expert Seth Godin Discusses What Makes an Event Worthwhile

Zdj. Wikimedia commons