Konferencje.pl    /    Artykuły    /    Event marketing - znaczenie i praktyczne przykłady

Event marketing - znaczenie i praktyczne przykłady

Redakcja Konferencje.pl Konferencje.pl Redakcja
Event marketing - znaczenie i praktyczne przykłady Na zdjęciu: Event marketing

https://www.konferencje.pl/art/event-czym-jest-a-czym-nie-jest,771.htmlEvent marketing to działania, które wykorzystują wydarzenia publiczne do osiągania określonych celów biznesowych, wizerunkowych, sprzedażowych i na koniec – reklamowych. W praktyce marketing wydarzeń to proces pozyskiwania klientów i budowania rozpoznawalności marki. A zatem kiedy warto zorganizować event marketingowy? Czy event marketing daje firmie wiele korzyści? Dowiedz się więcej o event marketingu.

Specjaliści z zakresu komunikacji marketingowej coraz częściej wykorzystują budowanie relacji biznesowych i proklienckich w ramach organizacji eventów firmowych. Event marketing obejmuje swoją działalnością nie tylko klasyczne imprezy firmowe, ale także wystąpienia na konferencjach, udział w targach branżowych, a także organizację webinariów i wydarzeń publicznych. Działania w ramach event marketingu umożliwiają przede wszystkim skuteczne pozyskiwanie potencjalnych klientów, generowanie leadów sprzedażowych, a także wzmacnianie pozycji marki na rynku.

Wszelkiego rodzaju eventy pozwalają na zwiększenie sprzedaży i przekładają się na łatwiejsze uzupełnianie kontaktów biznesowych. Jeśli chodzi o takie działania jak event, przykłady to przede wszystkim imprezy okolicznościowe, charytatywne, sponsorowane, a nawet konferencje, podczas których przedsiębiorstwo przekazuje swoje wartości i buduje świadomości marki na rynku lokalnym i ogólnokrajowym.

Event marketing

Czym jest event marketing?

Definicja event marketingu nie jest skomplikowana. Są to działania w zakresie realizacji określonych celów firmy, które umożliwiają budowanie relacji biznesowych, zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów, a także wpływ na wzrost zaangażowania klienta w działania przedsiębiorstwa. 

W praktyce zagadnienie event marketingu jest strategią promocji marki, która angażuje odbiorców w ramach interaktywnych wydarzeń organizowanych przez przedsiębiorstwo. 

W ten sposób event marketing tworzy doświadczenia powiązane z marką, co sprawia, że grupy docelowe chętniej wchodzą w utrzymywanie trwałych relacji np. handlowych.

Event marketing

Zwiększenie świadomości marki z event marketingiem – jakie działania są skuteczne?

Obecnie dla generowania leadów sprzedażowych prawdopodobnie nie ma lepszego rozwiązania niż organizacja eventu firmowego. Rodzaje event marketingu muszą być dostosowane do celów marketingowych firmy, a także preferencji grup docelowych.

Idealne przykłady praktycznego wykorzystywania event marketingu to:

  1. Targi branżowe – świetne narzędzie komunikacji polegające na tym, że przedsiębiorstwo rozstawia swoje stoisko i przyciąga uwagę grupy docelowej atrakcyjnie przedstawioną ofertą.
  2. Konferencje i sympozja w ten sposób firma może prezentować swoje badania, trendy i innowacje, co powoduje zwiększenie świadomości marki.
  3. Premiery produktów – bardzo dobre rozwiązanie, które należy organizować w czasie rzeczywistym. Głównym celem promocji produktów w ten sposób jest zwiększenie sprzedaży i poziomu rozpoznawalność marki.
  4. Organizacja wydarzeń charytatywnych – firma pokazuje zaangażowanie w sprawy społeczne, a to przekłada się na umocnienie dobrego wizerunku przedsiębiorstwa.

Event marketing to szerokie zjawisko, które może wykorzystywać niemalże każde przedsiębiorstwo. To wyjątkowo silne narzędzie komunikacyjne, które koncentruje się przede wszystkim na rozwoju marki – nie tylko poprzez organizację eventów, ale także udział w licznych wydarzeniach kulturalnych.

Event Marketing - konferencja

Najlepsze przykłady event marketingu – jak to działa w praktyce?

1. Orange Warsaw Festival 

Przykład długotrwałego partnerstwa marki z wydarzeniem muzycznym. Orange – jako sponsor główny – co roku wspiera festiwal, tworząc wyjątkowe doświadczenia dla uczestników. Dzięki obecności na dużym wydarzeniu kulturalnym marka nie tylko zwiększa swoją widoczność, ale również buduje pozytywny wizerunek poprzez sponsoring i interaktywne aktywacje dla gości​.

2. Coca-Cola i ciężarówka świąteczna

To przykład ikonicznej kampanii eventowej, która stała się nieodłącznym elementem sezonu świątecznego. W Polsce i na świecie ciężarówka Coca-Coli pojawia się w miastach, przyciągając tłumy i tworząc wyjątkową atmosferę. W ten sposób Coca-Cola wzmacnia swoją pozycję w okresie świątecznym, jednocześnie budując emocjonalne połączenie z konsumentami​.

3. Żywiec – Męskie Granie

Żywiec od lat organizuje cykl koncertów pod nazwą Męskie Granie, które promują nie tylko muzykę, ale i samą markę. Dzięki unikalnemu połączeniu wartości kulturowych z rozrywką, marka staje się bliska młodszej, zaangażowanej publiczności.

Każda z tych kampanii pokazuje, jak poprzez eventy można efektywnie budować relacje z odbiorcami i wzmacniać wizerunek marki.

Event Marketing

Jak event marketing wpływa na strategię reklamową firmy?

Organizowanie eventów to narzędzie wspomagające podstawową strategię marketingową przedsiębiorstwa. Poprzez event marketing Twoja firma zyskuje:

  • lepszą rozpoznawalność marki,
  • zwiększenie sprzedaży usług i produktów,
  • łatwiejsze wdrożenie nowych produktów i usług na rynek.

Dodatkowo event marketing wpływa bezpośrednio na interakcję z klientami oraz możliwość budowania długofalowych relacji biznesowych. Przez działania w zakresie organizacji eventów firmowych przedsiębiorstwo zyskuje zaufanie wśród określonych grup odbiorców, a to korzystnie rzutuje na rentowność marki.

Poznaj też 5 trendów event marketingu, które warto wziąć pod uwagę przy tworzeniu eventu.

Zdj. pixabay

Te artykuły mogą Cię zainteresować