Homepage
/
Artykuły
/
Modre rady – jak kreatywnie podchodzić do pracy?
Modre rady – jak kreatywnie podchodzić do pracy?
Na zdjęciu: Alexandra Kunowska: Modre rady – jak kreatywnie podchodzić do pracy?Kreatywność to jedna z cech, którymi najczęściej chwalimy się w życiorysie zawodowym. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy mija entuzjazm związany z nowym miejscem zatrudnienia i odkrywaniem kolejnych możliwości? Jak odnaleźć wenę podczas działań na rzecz tak kreatywnej branży jak MICE? Modrymi radami dzieli się Alexandra Kunowska, dyrektor sprzedaży i marketingu agencji ModraSova.
Czy to nam się podoba, czy nie, większość naszego życia spędzamy, pracując. Chociażby z tego względu warto czerpać z pracy maksimum satysfakcji i czuć się w niej dobrze. Istnieją różne miary zadowolenia z życia zawodowego. Dla jednych największą rolę odgrywają zarobki, dla innych przyjazna atmosfera, a dla jeszcze innych możliwość samorealizacji. Każdy ma swój przepis na szczęście. Niezależnie od motywacji wszystkim zależy na tym, żeby wypełniać swoje obowiązki należycie. Tym zaś, co pomaga w każdym zajęciu, jest kreatywność. Nietuzinkowe podejście do pracy może wpłynąć pozytywnie zarówno na poziom zarobków (pomysłowość zawsze jest w cenie), jak i na nasz rozwój osobisty oraz docenienie ze strony współpracowników. Czym zatem jest kreatywne podejście do pracy?
Stawiaj na oryginalność
Zanim poszukasz inspiracji i pomysłów w Internecie czy u konkurencji, daj sobie chwilę na to, żeby pomyśleć na dany temat samodzielnie. Nie podcinaj sobie skrzydeł! Zdziwisz się, ile ciekawych myśli przyjdzie Ci do głowy w momencie, kiedy nie założysz z góry, że „nie masz pomysłów”. Na dodatek będą to myśli wyjątkowe, bo nie „pożyczone” od nikogo.
Kiedy w trakcie pracy nad projektem zrobisz research, nie traktuj znalezionych informacji jako wskazówek, w czym można się upodobnić do innych. Szukaj tego, w czym można się wyróżnić! Zawsze staraj się dostrzegać odmienne rozwiązania niż pozostali. Wątek ten wiąże się ze zjawiskiem, które w teorii reklamy zostało nazywane błękitnym oceanem. W skrócie można opisać je sformułowaniem „lepiej być pierwszym niż lepszym”. Zamiast płynąć w tym samym kierunku co inni, lepiej poszukać dla swojej firmy nowej, niezagospodarowanej przestrzeni. Jak to zrobić? Należy znaleźć cechę, której nie mają (albo nie komunikują) inne, podobne marki i uczynić ją największym walorem i wyróżnikiem swojej firmy. Jest to świetny przykład kreatywnego podejścia do pracy.
Bądź jak Walt Disney
Jaki sekret kryje się za wizjonerstwem Walta Disneya? Bardzo kreatywne – a zarazem zrównoważone i rozsądne – podejście do sfery koncepcyjnej. W każdej pracy umysłowej potrzeba nowych pomysłów i strategii. Dla niektórych przedstawienie swoich koncepcji jest trudne ze względu na obawę, że ich propozycje nie będą wystarczająco dobre. Inni natomiast miewają sto pomysłów na minutę i dzielą się nimi bez zastanowienia. W obydwu przypadkach dochodzi do skrajności – zbytniej autokrytyki oraz zbyt luźnego, nonszalanckiego podejścia.
Pierwsze nastawienie niesie ryzyko tego, że niczego się ostatecznie nie stworzy. Drugie natomiast wiąże się z tym, że żaden pomysł nie będzie rzetelnie przemyślany i opracowany. Najlepiej zatem zachować złoty środek… i stosować metodę trzech pokoi Walta Disneya. Pierwszy z nich to pokój marzyciela – w nim uruchamiamy swoją wyobraźnię i zapisujemy wszystkie – nawet z pozoru najgłupsze – pomysły. Drugi to pokój realisty – tutaj poddajemy swoje przemyślenia drobnym korektom. Trzeci z kolei jest pokój krytyka – w nim uwalniamy swoje obawy dotyczące powodzenia danego projektu. Następnie powtarzamy cały proces przejścia przez pokoje do momentu, kiedy nasz wewnętrzny krytyk nie będzie miał już więcej uwag.
Praca to nie wszystko
Często ludzie pracujący umysłowo żyją swoim zajęciem bez ustanku. Nawet kiedy wrócą do domu, wciąż myślą o nowych zadaniach i projektach. Tymczasem mózg każdego z nas potrzebuje odpoczynku od monotonii. Penetrowanie w kółko tego samego tematu jest dla mózgu męczące i nie sprzyja kreatywności. Czasami trzeba się zresetować, odcinając się całkowicie od tematu pracy, aby nabrać nowych sił i podejść do swoich zadań ze świeżym spojrzeniem. Człowiek, który nieustannie żyje pracą, nie ma okazji do tego, aby doświadczyć nowych bodźców oraz inspiracji. Warto się więc czasami całkowicie oderwać od pracy, aby nabrać energii i móc potem podchodzić do swoich zadań z większą dozą kreatywności.
Jak widać, kreatywne podejście do pracy to także podejście rozsądne i zrównoważone. Mądrze jest zachowywać złoty środek – balans pomiędzy życiem zawodowym a osobistym oraz pomysłowością a krytyką. Warto pamiętać również o tym, że kreatywne podejście do pracy to przedkładanie oryginalności nad znane i sprawdzone schematy. Odkrywczość oraz odwaga w podejmowaniu nieszablonowych decyzji to klucz do sukcesu w każdej pracy.
Zdj. pexels (andrea piacquadio, rende).
Może Cię również zainteresować: 5 trendów event marketingu, które warto wziąć pod uwagę przy tworzeniu eventu