Konferencje.pl
/
Artykuły
/
Trendy 2019 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ – raport Krzysztofa Celucha
Trendy 2019 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ – raport Krzysztofa Celucha
Na zdjęciu: Trendy 2019 - Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ Krzysztof Celuch konferencjeCo przyniesie rozpoczynający się rok dla krajowego i europejskiego rynku spotkań? Jakich trendów możemy spodziewać się w ciągu najbliższych miesięcy? Odpowiedzi udziela Krzysztof Celuch w raporcie: Trendy 2019 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ.
W dorocznym raporcie, przewidującym perspektywy rozwoju branży spotkań w ciągu nadchodzących 12 miesięcy, Krzysztof Celuch przedstawia 10 dominujących czynników, wyznaczających trendy i kierunek, w którym pójdzie ta gałąź gospodarki:
Personalizacja Wzrost budżetów na programy motywacyjne Mobilna przyszłość Wzrost roli miast średniej wielkości Projektowanie wydarzeń Bezpieczeństwo i ochrona Zarządzanie emocjami Nietypowe projektowanie przestrzeni Dane zarządzają działaniami Harmonia i wellness
Pod pojęciem personalizacji rozumiany jest wybór takiego miejsca na firmowe wydarzenie, które dokładnie odpowiadałoby naszym indywidualnym oczekiwaniom, potrzebom i upodobaniom. Z tego punktu widzenia atrakcyjny dla naszego spotkania może być zarówno tradycyjny obiekt konferencyjny, jak i salon spa czy pole golfowe. Naczelną zasadą wyboru powinno być to, abyśmy zarówno my, jak i goście eventu byli z niego zadowoleni i czuli się w nim dobrze.
2019 rok upłynie pod znakiem dalszego zwiększania budżetów na programy motywacyjne. Już ponad połowa ankietowanych managerów zauważa tego typu proces. Znaczenie programów motywacyjnych znacząco wzrasta, podobnie jak systematycznie zwiększa się liczba ich uczestników.
Omawiając techniczne aspekty organizacji przyszłych wydarzeń, Krzysztof Celuch zwraca uwagę na wzmożone zainteresowanie eventem oraz potrzebę zaangażowania uczestników na długo przed samym wydarzeniem, a także po jego realizacji. Istotne jest budowanie relacji z uczestnikami eventu, w czym pomoże rozwój urządzeń mobilnych i technologii, takich jak rozpoznawanie głosu, twarzy czy biometria. W organizacji i prowadzeniu wydarzeń użyteczne będą np. polecenia głosowe, upowszechnią się też wirtualne biura i chatboty tekstowe. Mając na uwadze fakt, że wiedza powinna iść w parze z emocjami wywoływanymi przez multisensoryczne i multimedialne doświadczenia, coraz popularniejsza między organizatorami spotkań edukacyjnych będzie dynamiczna formuła wypracowana przez TED Talks. Na wydarzeniach coraz częściej gościć będzie sztuka jako katalizator emocji. Branża MICE w jeszcze większym stopniu stanie się biznesem „zmieniającym życie”, a emocje znacząco w tym pomogą.
W 2019 roku zaobserwujemy dalszy wzrost znaczenia miast średniej wielkości jako miejsc goszczących konferencje i eventy. W konkurencji z największymi aglomeracjami mają one coraz więcej do zaoferowania: mniejsze obciążenie komunikacyjne, poczynione inwestycje, coraz bogatszą ofertę kulturalną oraz wysoki stopień specjalizacji.
W projektowaniu i budżetowaniu przyszłych wydarzeń na popularności zyskają metody, takie jak: EventCanvas, Design Thinking czy planowanie, oparte na technikach ROI – zwrotu z inwestycji.
Event plannerzy świadomi są zagrożeń, jakie mogą przeszkodzić w realizacji wydarzeń na dużą skalę. Krzysztof Celuch, za światowymi ekspertami z Meeting Professionals International, przewiduje, że odpowiednie zabezpieczenie imprez będzie jednym z najważniejszych czynników rozpatrywanych w trakcie ich planowania. Potwierdzają to również przytoczone w raporcie wyniki ankiet. Podobnie, wyzwaniem dla organizatorów będzie zadbanie o bezpieczeństwo gromadzonych danych.
Do zmian zachodzących w branży spotkań dostosowują się same obiekty konferencyjne i eventowe. Organizatorzy oczekują nowych – niebanalnych, nietypowych i unikalnych przestrzeni na aranżację wydarzeń. Stawia to przed dostawcami usług i osobami zarządzającymi ośrodkami nowe wyzwania, którym w bieżącym roku będą się starali sprostać.
2019 rok będzie kolejnym, w którym dla osób wyjeżdżających służbowo istotnym elementem wyboru miejsca na spotkanie będzie możliwość regeneracji sił po biznesowym spotkaniu. To nie tylko wellness w rozumieniu zabiegów regeneracyjnych i pielęgnacyjnych. To także zdrowe i smaczne jedzenie serwowane w hotelowej restauracji lub obecność miejsc do aktywności sportowych, jak pływanie czy gra w golfa.
Pełna wersja raportu „Trendy 2019 – Wiedza, Produkt, Motywacja, Wpływ” dr. Krzysztofa Celucha dostępna jest pod adresem: www.celuchconsulting.com
Partnerem raportu jest Miasto Gdynia:www.gdynia.pl.
Poprzedni artykuł
SITE Poland podsumowuje ubiegłoroczne działania i rozpoczyna nowe
Następny artykuł