Konferencje.pl
/
Artykuły
/
Turyści biznesowi – czy jest im wygodnie w hotelach?
Turyści biznesowi – czy jest im wygodnie w hotelach?
Turyści biznesowi, którzy cierpliwie znoszą cięcia kosztów, jakie mają miejsce ostanimi czasy, siedzą w samolocie na końcu (economy class) i bukują pokoje w mniejszych, ciaśniejszych hotelach niż te, w których zatrzymywali się jeszcze dwa lata temu. I kiedy wielu może mieć pretensje co do zmian jakie zaszły w ostatnich czasach w turystyce biznesowej, wygląda na to, że niektóre z nich weszły na stałe w życie i stały się nowymi normami - jeśli wierzyć badaniom sponsorowanym przez Hilton Garden Inn.
Powodem może być fakt, że na decyzję wyboru hotelu dla celów biznesowych wpływu absolutnie nie mają wygody oferowane przez hotel. Pierwsza pod rozwagę brana jest cena (80%), tuż za nią plasuje się wygodne łóżko (76%).
Mając to wszystko na uwadze, wyeliminujmy kilka błędnych opinii na temat podróżowania w interesach. Przeciwnicy wydawania pieniędzy, które organizacja przeznacza na turystykę biznesową woleliby rozpowszechniać fałszywą skądinąd teorię, że turyści biznesowi zawsze latają do egzotycznych krajów i zatrzymują się w eleganckich pokojach hotelowych z wielkim 60-calowym telewizorem LCD, oryginalnymi dziełami sztuki na ścianach, prywatnym kamerdynerem, nie wspominając już o micie, że opróżniają oni minibar - a wszystko to z korporacyjnych bądź rządowych budżetów.
Oczywiście każdy luksusowy hotel dysponuje kilkoma apartamentami VIP, jednak większość turystów biznesowych zatrzymuje się w skromnych pokojach hotelowych - często niedźwiękoszczelnych, a czasami nawet umiejscowionych bezpośrednio obok windy. Korzystanie z minibarów i podstawowych wygód jak np. butelka wody – może kosztować naprawdę sporo – są to jednak koszty, których przełożony wolałby raczej nie widzieć w raporcie finansowym z podróży.
Jakie wygody hotelowe powinny więc znaleźć się w standardzie dla turystów biznesowych?
Każdy hotel powinien oferować nieograniczony dostęp do Internetu/Wi-Fi we wszystkich pokojach hotelowym - bez dodatkowych opłat. I z taką opinią zgadza się 48% ankietowanych. Wiele hoteli biznesowych upowszechniło tę usługę, jednak byłoby o wiele lepiej gdyby wszystkie hotele umożliwiły gościom całkowity i bezpłatny dostęp do sieci w pokoju – a nie jedynie w lobby czy centrach biznesowych. O wiele wygodniej jest pracować w zaciszu własnego pokoju.
No właśnie. Praca w pokoju. Wymaga to kolejnych udogodnień jakimi są biurko i krzesło w pokoju z łatwo dostępnym gniazdkiem i telefonem w zasięgu ręki. Bardzo często turyści biznesowi są zmuszani do przesuwania mebli w pokoju hotelowym, w poszukiwaniu gniazdka do którego mogliby podłączyć swojego laptopa.
Jakie jeszcze podstawowe wygody hotelowe są na celowniku ankietowanych? Turyści biznesowi doceniają pracę pokojowej, budzenie na telefon, śniadanie i siłownię. Również ważne są dla nich wieczorna obsługa hotelu, pościel dobrej jakości, dodatkowe poduszki oraz przestronny pokój. Klienci biznesowi cenią hotelowe wygody ponieważ tworzą one środowisko, w którym mogą być oni produktywni i skupieni - idealne warunki do pracy.
Autorem jest Rob Hard, wolny strzelec z Chicago, pisarz podróżnik, fascynat turystyki biznesowej, redaktor BusinessTravelDestinations.com i działu event planning na stronie About.com. Rob test również założycielem RH Communications. Inc. – firmy świadczącej usługi marketingowe.
źródło: http://businesstraveldestinations.com
Poprzedni artykuł
Nowe Centrum Kongresowe w Dublinie
Następny artykuł