Konferencje.pl
/
Artykuły
/
V edycja Event Biznes – podsumowanie konferencji
V edycja Event Biznes – podsumowanie konferencji
Na zdjęciu: Event Biznes 2018 konferencja5 bloków tematycznych, prelegenci z Polski i z zagranicy, prezentujący praktyczną i teoretyczną wiedzę o branży MICE, networking i możliwość poszerzenia sieci kontaktów. Zakończyła się V edycja Event Biznes 2018.
To był intensywny i inspirujący dzień. Ptak Warsaw Expo 19 października br. w ramach World Travel Show gościło konferencję Event Biznes 2018. Jej organizator, Stowarzyszenie Branży Eventowej oraz partnerzy merytoryczni postarali się o interesujący program i znakomitych prelegentów. Liczni specjaliści branży eventowej mieli okazję zapoznania się możliwościami zastosowania narzędzi event marketingu w różnych gałęziach działalności firm, organizacji oraz stowarzyszeń. Program spotkania, zatwierdzony przez 22-osobową Radę Programową oraz członków SBE dostarczył wielu inspiracji, informacji o światowych trendach oraz nowościach technologicznych. Dyrektor Programowa Konferencji i Prezes Zarządu SBE Marta Chmielewska zaznaczyła, że tegoroczna edycja Event Biznes miała pomóc w znalezieniu skutecznych metod radzenia sobie z wyzwaniami przemysłu spotkań XXI wieku.
Program został podzielony na 5 bloków tematycznych:
1. Wyzwania
2. Nowe technologie
3. Event w zintegrowanej komunikacji marketingowej
4. Event w Employer brandingu
5. Przepisy prawa i standardy.
Już pierwsza część konferencji potwierdziła, że branżę spotkań można komentować i analizować z różnych perspektyw. Rozpoczynająca blok "Wyzwania" mistrzyni olimpijska w pływaniu Otylia Jędrzejczyk opowiedziała o komponentach sukcesu, na który składają się m.in. właściwa motywacja i bodziec do działania, przygotowanie dobrego planu, praca w zgranym teamie, świadomość, do czego się dąży, wizualizacja celu oraz analiza doświadczeń, zarówno dobrych, jak i tych związanych z porażką. Wybitny polski językoznawca profesor Jerzy Bralczyk przedstawił różne możliwości interpretacji pojęć celebracja i event. Co jest wydarzeniem, a co świętowaniem, jak wyglądają rytuały podczas wydarzeń i eventów? Szkoleniowiec, coach i dziennikarz Piotr Bucki podzielił się wiedzą o tym, jak podczas wydarzenia wywoływać emocje i które z nich wzmacniają transmisję społeczną. Poszukiwał też odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób oddziaływać na uczestników wydarzenia, by chcieli o nim opowiadać, a więc jak wzmocnić transmisję społeczną związaną z emocjami. Jak budować treść, jakie emocje aktywować, aby zaangażować ludzi w event?
Socjolog dr Tomasz Sobierajski zaprezentował charakterystykę generacji X, Y i Z i opowiedział, jak pracodawca nejefektywniej porozumie się z pracownikami z danego pokolenia - czym zmotywować ich do działania, w jaki sposób rozmawiać i do jakich wartości się odwoływać. O przygotowaniu i realizacji jednego z największych wydarzeń e-sportowych – Intel Extreme Masters opowiedział Adrian Kostrzębski, PR sales director Turtle Entertainment Polska Sp. z o.o. Dawid Niemczyk, Starszy Specjalista Volkswagen Poznań przedstawił studium przypadku jubileuszu 25-lecia Volkswagena w Poznaniu, w którym udział wzięło 40 tys. uczestników w różnym przedziale wiekowym. Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile przybliżyła kulisy realizacji Magenta Stars by T-mobile oraz opowiedziała o tym, jak sprawić, by event pełnił rolę kluczowego elementu zintegrowanej komunikacji.
Adrian Kostrzębski
Z dużym zainteresowaniem spotkały się prelekcje zagranicznych ekspertów. Stephan Jung, CEO, InoventiQ Group, opowiedział o trendach w przemyśle spotkań, jakie rozwiązania są już stosowane, jak przygotowywać się na zmiany w branży i realizować naprawdę nowoczesne eventy. Michiel Pool, Head of Global Events External Activation and Engagement, Ericsson, omówił funkcje eventów w perspektywie zintegrowanej komunikacji marki Ericsson. Dyrektor Zarządzająca Baltic Event Industry Club – Mary Kirillova – przygotowała przegląd międzynarodowych praktyk w zakresie budowania marki pracodawcy.
Michiel Pool
Piotr Psyllos, wynalazca, programista i elektronik, zainteresował uczestników Event Biznes możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji podczas planowania i realizacji eventów. Wystąpienie duetu: Łukasza Kosuniaka, konsultanta marketingu B2B oraz Wiktora Łyczko, CEO i konsultanta marketingu B2B miało wymiar także interaktywny. Uczestnicy konferencji informacje o sobie, które posłużyły później jako materiał do analizy prelegentom, przesyłali za pomocą specjalnej aplikacji. Była to świetny początek do omówienia możliwości wprowadzenia eventów w świat digitalizacji wydarzeń biznesowych. Mecenas Michał Kibil omówił regulacje i przepisy bezpośrednio dotyczące branży eventowej.
Piotr Psyllos Michał Kibil
Podczas piątej edycji Event Biznes pełnomocnik Zarządu SAR Paweł Tyszkiewicz opowiedział o finale dialogu branżowego między klientami a agencjami w świetle zapisów Białej Księgi Komunikacji Marketingowej. Konferencję zakończyła debata, dotycząca wyzwań i regulacji wpływających na współpracę w organizacji eventów, którą moderowała Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl i Dyrektor Programowa Konferencji Event Biznes. W dyskusji udział zabrali: Marta Chmielewska, Krzysztof Celuch, Prorektor Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji, Prezes Celuch Consulting, Sebastian Oprządek, Prezes Zarządu agencji El-Padre, KAE, Mariusz Geraltowski, Prezes Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów, Joanna Cendrowska, Dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Rzecznik Prasowy Grupy Eiffage w Polsce oraz mec. Michał Kibil.
Zebrani goście pomiędzy kolejnymi blokami programu obejrzeli występy artystyczne Tetiany Galitsyny. Jej umiejętności malowania piaskiem zostały docenione w polskiej edycji "Mam Talent" (2013), wywarły też duże wrażenie na gościach Event Biznes.
Serwis konferencje.pl objął wydarzenie patronatem medialnym.
Kolejna, szósta już edycja Event Biznes, planowana jest na jesień 2019 roku w Global Expo w Warszawie.
Zdj. red.
Poprzedni artykuł
Trendbook: Jak zaplanować i zorganizować event świąteczny, noworoczny i karnawałowy? – Recenzja
Następny artykuł