Konferencje.pl
/
Artykuły
/
6 powodów, dla których warto stawiać na rynek konferencyjny
6 powodów, dla których warto stawiać na rynek konferencyjny
Na zdjęciu: 6 powodów żeby stawiać na rynek konferencyjnyZarządzasz hotelem z salami konferencyjnymi? Narzekasz na to, że stoją niewykorzystane, a trawa jest zawsze zieleńsza u sąsiada? Przekonamy Cię, że rynek konferencyjny ma olbrzymi potencjał. Poznaj 6 powodów, by stawiać na konferencje!
Kluczem do sukcesu w każdej branży jest to, że trzeba ją znać jak własną kieszeń. A żeby przybliżyć się do sukcesu nie wystarczy mieć na uwadze zagrożenia czyhające na nasz biznes, ale przede wszystkim należy znać jego mocne strony. I właśnie w nie inwestować, bo to w nich jest potencjał. Jeśli zastanawiasz się nad rozwinięciem biznesu w branży spotkań, jeśli już w niej działasz, lecz chciałbyś zwiększyć zyski lub zasięg działalności, ten artykuł jest dla Ciebie. Przedstawiamy sześć twardych dowodów na to, że bycie na rynku konferencyjnym się opłaca!
Po pierwsze:
Branża konferencyjna jest odporna na kryzysy
Według ostatnich badań Ministerstwa Sportu i Turystyki w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 r. Polskę odwiedziło 7,781 mln turystów z zagranicy. To o 4,7% więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Niemal 30% przyjazdów cudzoziemców do Polski miało cel służbowy. Co więcej, z roku na rok organizowanych jest coraz więcej prestiżowych wydarzeń, także tych międzynarodowych – z raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce 2016” wynika, że w ciągu najbliższych pięciu lat odbędzie się ich aż 150! Skąd ten wzrost? W ostatnich latach Polska wyjątkowo podskoczyła w rankingach destynacji eventowych, ze względu na szybki rozwój w kategoriach ważnych dla organizacji konferencji. Jedną z nich jest komunikacja – i wewnątrzkrajowa i międzynarodowa. Wiele zawdzięczamy Euro 2012 - przybyło bezpośrednich połączeń lotniczych oraz zagęściła się sieć autostrad. Poza tym w Polsce nadal jest bezpiecznie, mając na uwadze ostatnie wydarzenia na świecie związane z kryzysem migracyjnym i zagrożeniem terrorystycznym.
Nietrudno się domyślić, że ten wzrost przekłada się na inny, ważniejszy – na pieniądze. W ubiegłym roku szacowany wkład przemysłu spotkań w gospodarkę kraju wyniósł 1577,3 mln zł. To o ponad 300 mln zł więcej niż rok wcześniej!
Wniosek jest jeden – branży spotkań kryzys nie dotyczy. Liczby z roku na rok są wyższe. Czy to nie brzmi jak obietnica udanego biznesu?
Po drugie:
Sezon na konferencje jest wtedy, kiedy… nie ma sezonu na wakacje!
… czyli inwestując w sale konferencyjne w swoim hotelu zapewniasz sobie pełne pokoje i restauracje także wtedy, kiedy gości przyjeżdżających w celach wypoczynkowych jest niewielu. Czyli zarabiasz cały rok. Z ostatniego raportu „Przemysł spotkań i wydarzeń w Polsce” wynika, że najwięcej wydarzeń organizowanych jest w październiku (13%), listopadzie (12%), wrześniu i czerwcu (po 11%) oraz grudniu i maju (po 10%). Wciąż wiele hoteli funkcjonuje od sezonu do sezonu, zwłaszcza te w kurortach. Ale jednocześnie coraz więcej obiektów poszerza ofertę tak, by była atrakcyjna o każdej porze roku. Hotele nadmorskie i te nad jeziorami dorzucają luksusowe spa na zimę, hotele w górach mają prościej – latem przyciągają na górskie wędrówki, zimą na narty. Hotele na prowincji muszą się wysilić. Stadniny, wymyślnie zagospodarowane tereny zielone wokół hotelu, wycieczki, kuligi, ogniska, pola golfowe, korty tenisowe, parki linowe, spływy kajakowe, paintball, quady to tylko niewielki procent tego, co można znaleźć w ofertach polskich hoteli. A gdyby tak znaleźć miejsce w swoim hotelowym biznes planie na sale konferencyjne? Wówczas to, co mamy staje się atrakcją nie tylko dla tych, którzy szukają wypoczynku, ale i dla tych, którzy szukają miejsca na udaną firmową imprezę, albo kreatywną rozrywkę po szkoleniach czy wykładach. A ich najwięcej jest wtedy, gdy nie ma ruchu turystycznego. Proste!
Po trzecie:
Konferencje to stały dochód
Organizatorzy konferencji cenią sobie stałą współpracę z obiektami. A to dla właścicieli ich oznacza, że jeden raz złapany klient może przynosić zyski jeszcze wiele razy. Taki klient, nawet jeśli jednorazowo płaci mniej, jest cenniejszy niż jednorazowy „strzał” za większe pieniądze - dlatego, że zapewnia stały dochód. O ile międzynarodowe korporacje lubią zmieniać miejsca cyklicznych imprez, o tyle większość organizatorów konferencji z agencji, lub tych bezpośrednio z firm, ceni sobie stałe kontakty z konkretnymi obiektami. Poza tym, rekomendacja od organizatorów konferencji jest w branży spotkań na wagę złota. Dlaczego? Bo branża jest „ciasna”, opinie krążą w niej sprawnie, a często zdarza się tak, że czasu na szukanie dobrego obiektu jest niewiele. Wówczas sprawdzają się te z polecenia.
Więcej o tym, jak nawiązać współpracę z organizatorami konferencji w artykule „Jak skutecznie dotrzeć do organizatorów konferencji? 6 prostych zasad” http://www.konferencje.pl/art/jak-skutecznie-dotrzec-do-organizatorow-konferencji-6-prostych-zasad,869.html
Po czwarte:
Pełne sale konferencyjne = pełne pokoje i restauracje
Z bieżących danych Poland Convention Bureau wynika, że statystyczny uczestnik konferencji w Polsce wydaje dziennie ponad 340 zł na nocleg (łącznie noclegów w ubiegłym roku gościom konferencyjnym sprzedano prawie 14 tys. i niemal 40% z nich udzielono w hotelach, w których odbywał się event), ponad 150 zł na usługi gastronomiczne (łącznie 1044 mln zł) oraz ponad 15 zł na rekreację i kulturę (łącznie 122,8 mln zł). To dowód na to, że zyski hotelu konferencyjnego na wynajmie sal się nie kończą. Zwłaszcza, jeśli obiekt elastycznie podejdzie do klienta i przy okazji organizacji eventu zaproponuje specjalne ceny na inne usługi. Tzw. pakiety konferencyjne są coraz popularniejsze i coraz bardziej atrakcyjne, dlatego warto być na bieżąco z konkurencją i nie zostawać w tyle ze swoją ofertą. Często przy organizacji konferencji okazuje się, że sala nie kosztuje nic! A płacimy za organizację ciekawej integracji, czy zabiegi spa dla uczestników. To przyciąga i powoduje, że znów zarabiamy na każdej z naszych usług.
Po piąte:
Każdy z gości konferencyjnych może stać się Twoim klientem
To również a propos „ciasnej” branży. Na konferencjach często pojawiają się osoby organizujące eventy oraz osoby na stanowiskach – lekarze, profesjonaliści różnych dziedzin, pracownicy dużych firm. Czyli ludzie zamożni i wpływowi. A jak wiadomo, nie ma lepszej reklamy dla obiektu niż dobre wrażenie na żywo. Działa to tak samo jak w przypadku zadowolonych klientów indywidualnych – będą wracać w ulubione, sprawdzone miejsce. Może nie tylko z kolejnymi eventami, ale i na wakacje? Dlatego podczas organizacji konferencji postaw na dobrą obsługę i zadbaj o detale, które ocieplą wizerunek obiektu oraz uczynią go jeszcze bardziej profesjonalnym. Liczą się drobiazgi: gadżet dla dziecka czy deser na zakończenie spotkania z życzeniami miłego dnia. A może nawet specjalna zniżka na przyjazd z rodziną w Twoim „martwym sezonie”?
Po szóste:
Konferencje inspirują do kreatywności i rozwoju
Fajna branża, to i chętnych do ubicia interesu sporo. Obiektów konferencyjnych przybywa. W miastach, miasteczkach, kurortach i na prowincji. Niech Cię to nie zraża! To nie znaczy, że cudem jest wyróżnienie się wśród konkurencji. Jak to zrobić? To proste! Obróć tę pozorną przeciwność w Twoje źródło inspiracji. Obserwuj jak zachowują się konkurencyjne dla Ciebie obiekty plus obserwuj najlepszych i… zaproponuj coś totalnie odjechanego! Jeśli krytycznie oceniasz działania swojej bezpośredniej konkurencji, ich pomysły wydają Ci się płaskie i nijakie, nie stawaj z nimi do „walki”. Podnieś poprzeczkę i podyktuj zasady gry! A może Twój interes nie idzie, bo hotel znajduje się za miastem i w jego toczeniu są tylko łąki i puste drogi? Nic nie szkodzi - zrób z tego atut! I pamiętaj – nawet jeśli Twoje sale konferencyjne są pełne teraz (gratulacje!) to nie znaczy, że tak będzie zawsze. Odświeżaj wnętrza, podążaj za trendami, bądź na bieżąco z technologią – to konieczne, by utrzymać się na fali. Powodzenia!
Co tydzień nowa porcja wiedzy - zapisz się na nasz newsletter: http://www.konferencje.pl/newsletter/
Jeśli szukasz wiedzy przydatnej w organizacji konferencji i eventów, zobacz także:
⇒ Poznaj tajemnice hoteli konferencyjnych i zyskaj, nie tylko pieniądze!
⇒ Rozmowy bez tajemnic - jak skutecznie negocjować? (cz. I)
⇒ Rozmowy bez tajemnic - jak skutecznie negocjować? (cz. II)⇒ Jak uchronić się przed wpadkami podczas konferencji lub eventu?
⇒ Event - prawdziwa motywacja, czy sfabrykowane morale?⇒ Nie zmarnuj marketingowego potencjału eventu!⇒ Dlaczego warto zadbać o muzykę podczas eventów?⇒ Idealny identyfikator konferencyjny - jak powinien wyglądać?⇒ Przerwa kawowa - smaczna, energetyczna i zdrowa
⇒ Jaka jest definicja eventu?
⇒ Przygotuj najlepszy program konferencji dzięki... crowdsourcingowi!
⇒ Trzy poziomy organizacji konferencji.
Poprzedni artykuł
Jak skutecznie dotrzeć do organizatorów konferencji? 6 prostych zasad
Następny artykuł